Stop de handel in wilde dieren op Marktplaats

Forum waar nieuws mbt tot de hobby kan geplaatst en gelezen worden.
MC-Reptiles
Paleosuchus
Antispam: Nee

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » di 20 mar 2012, 11:41

Geen wilde dieren tussen de lego en de tuinstoelen:

Te gemakkelijk
Op Marktplaats vindt een levendige handel plaats in wilde dieren. Met hetzelfde gemak waarmee je op deze verkoopsite een set tuinstoelen op de kop tikt, kun je er een oehoe, een reiger, een eekhoorn of een python kopen. Dieren die zeer speciale zorg behoeven, maar die door de verkoop van particulieren onderling hun leven vaak slijten onder zeer onnatuurlijke en kommervolle omstandigheden in kooien, huiskamers en schuren.
Voor het volledige artikel zie bron

Gaan we weer!
Hoe maak je de illegale handel groter!

bart-outenaar
Paleosuchus

Ongelezen bericht door bart-outenaar » di 20 mar 2012, 11:56

ja, stelletje mafkezen!

wat een bullshit, door openbaar te verkopen hoeven mensen niet zo ver te zoeken naar dieren en zo worden dieren die een slechte toekomst hebben bij mensen die er vanaf willen, gevonden door iemand die er wel goed voor zal zorgen.

ga je dit verbieden, zullen mensen die hun dier kwijt willen problemen krijgen.
en de mensen die wel een dier willen kopen zullen of in een winkel terecht komen(dit vind ik o.k.)
en mensen die iets speciaals willen komen eerder in aanraking met illegale handel.

verder snap ik ze wel, is inderdaad een beetje raar dat je ratelslangen en ratelaars op de zelfde site kunt vinden.

durf te wedden dat ze hun zin gaan krijgen ook.

Chantal
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Chantal » di 20 mar 2012, 12:13

is hat dan niet handiger om een site te maken met alleen dieren????

mag je dan straks ook niet meer katten en honden op marktplaats zetten??

dan krijgt de dierenbescherming heel veel oproepen van zwerft katten en honden als mensen er niet meer vanaf kunnen komen en er niet voor kunnen zorgen.

en bij de reptielen zal t nog wel erger worden, die kunnen niet/nauwelijks overleven in ons klimaat
0.1.0 Physignathus Cocincinus( Meissie)
1.1.0 Phelsuma Madagascariensis grandis ( Spot en shrek )
18.24.669 Malawi Cichlide

Gehad:
1.1.0 Varanus Acanthurus (digger en ackie)
0.1.0 Phelsuma Borbonica Mater (Borbi)
1.1.5 Cordylus tropidosternum ( pineappel & Cordy)
1.2.4 Gambelia wislizenii
0.0.3 Abronia Graminea
1.1 Ph. Guttata
1.2 Ph. abbotti Chekei

R.I.P. Mannie, Sprinter, Sparkle en kwispel

Onze facebookpagina: MC-Reptiles

MC-Reptiles
Paleosuchus

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » wo 04 apr 2012, 11:48

Veilingwebsite Gratismarkt.nl heeft besloten per direct alle advertenties waarin wilde dieren worden aangeboden, van de website te verwijderen. Deze actie komt voort uit de oproep van het VARA radio- en televisieprogramma ‘Vroege Vogels’ aan Marktplaats om de handel in wilde dieren niet meer toe te staan. Marktplaats heeft hierop geen actie ondernomen. Gratismarkt.nl daarentegen is het met Vroege Vogels eens en heeft dan ook de mogelijkheid om een wild dier te verkopen, stopgezet.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » wo 04 apr 2012, 12:00

Waarom gebruiken ze in godsnaam altijd de term "wild dier", waar slaat dat nou eigenlijk op?

En zelfs als Marktplaats zou toegeven, dan komt er uiteindelijk wel iemand met een alternatief op de proppen of gaat alles gebeuren achter gesloten deuren, is er al helemaal geen controle meer. Tenzij ze net dat willen?

In derdewereldlanden weten ze ondertussen dat educatie de eerste stap is naar problemen oplossen, waarom kunnen ze dat hier dan niet inzien?
En ergste van allemaal vind ik dan nog dat het een radio-televisieprogramma is die dit allemaal doet? Om welke reden vraag ik me dan af, kijkcijfers/geld lijken me alvast de twee belangrijkste. Dierenleed gaat deze actie namelijk niet oplossen.

gup29
Paleosuchus

Ongelezen bericht door gup29 » wo 04 apr 2012, 13:56

Gratismarkt.nl is ook niet slim bezig.. hopla alle advertenties er af..
Wat er nu gaat gebeuren is dat mensen hun dieren nergens kunnen plaatsen dus worden of door de dieren arts of door de eigenaar zelf de kop af gehakt.

In plaats leuk raak alles er af te pleuren eerst een alternatief hebben en de mensen door verwijzen naar een site die super snel gemaakt is waar je dieren aan kunt bieden.

"‘Vroege Vogels’ aan Marktplaats om de handel in wilde dieren niet meer toe te staan. Marktplaats heeft hierop geen actie ondernomen. Gratismarkt.nl daarentegen is het met Vroege Vogels eens en heeft dan ook de mogelijkheid om een wild dier te verkopen, stopgezet."
Al weer zon impulsieve aktie van de mens zonder na te denken alles er af gooien.

Stelletje idioten!!

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » wo 04 apr 2012, 20:06

Ik vind het nogal behoorlijk overtrokken, zo staan de reptielen op marktplaats in een aparte rubriek en niet zo als aangegeven wordt tussen normaal aanbod van goederen wat wel gesuggereerd wordt, als dit niet meer kan op welke manier dan wel? Er zijn misstanden dat is zeker, maar marktplaats of niet dat zal altijd blijven door impuls aankopen van mensen die zich verder geen aandacht in het welzijn van de dieren willen geven.

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Doris » wo 04 apr 2012, 20:58

Voor gratis.nl vind ik het zo vreemd niet. Ze hebben geen dierenrubriek (kan em niet vinden iig) en het gaat om gratis artikelen.
Vroege vogels definieert niet goed, ze halen exotische en wilde dieren door elkaar. En daar heb je dan het euvel, zolang het geen illegale dieren zijn valt lastig aan te tonen of het wilde of exotische dieren zijn.
Niemand stelt vragen bij een visje, maar wel bij een knalgele phyton.

Ach, we kunnen altijd nog terecht op reptielenmarktplaatsen, volgens mij heeft bijna elk reptielgerelateerd forum zo'n markt.
Maar goed, dergelijke advertenties van marktplaats weren terwijl je daar nog serieuze hobbyisten tegenkomt en de verkoop van reptielen in dierenwinkels gewoon zo laten als het is, is natuurlijk de achterdeur uit.
Voor wijn bij het water, moet er water bij de wijn!

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » do 05 apr 2012, 16:00

http://www.reptile-addict.nl/reptile/?p=122" onclick="window.open(this.href);return false;

Stukje van Alban over dit onderwerp...
Developer of Viva-Cura.nl

MC-Reptiles
Paleosuchus

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » di 10 apr 2012, 15:20

Bleker hekelt internethandel in exotische dieren

Marktplaats.nl moet de handel van exotische dieren niet faciliteren. Dat zei staatssecretaris van Landbouw Henk Bleker (CDA) dinsdag na een bericht van dagblad Metro over de levendige handel in wilde dieren op internet.

Nog een paar weken en je hoort er niks meer over.
Ze willen allemaal even belangrijk doen.

MC-Reptiles
Paleosuchus

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » di 10 apr 2012, 15:27

Illegaal dier zo gekocht

AMSTERDAM - Een zeldzame schildpad of tropische vogel is gemakkelijk te krijgen via internet.

Dat heeft het VARA-programma Vroege Vogels ontdekt, zo meldt dagblad Metro dinsdag. Een redacteur ging undercover en schafte een aantal dieren aan. Hij legde deze misstanden vast met een verborgen camera. Hij kon zonder problemen roofvogels, eekhoorns, pythons en een stinkdier kopen.

Vroege Vogels wil dat Marktplaats.nl en Speurders.nl de handel in dieren een halt toeroept.
bron

Ik denk dat die mensen eens hun huiswerk goed moeten doen!
Ze doen nu of dit allemaal illegaal is.
Veel soorten zijn gewoon legaal te krijgen, zolang je de papieren maar in orde hebt.
Dieren die hier geboren zijn bijvoorbeeld.
Ze verdraaien de boel nu, om zo meer mensen achter hun te krijgen.

bart-outenaar
Paleosuchus

Ongelezen bericht door bart-outenaar » di 10 apr 2012, 19:37

ja, wat er hiermee wordt bereikt is dat een heleboel mensen (je weet wel, die kuddedieren) hier nog nooit over na heeft gedacht en hier helemaal niks van wisten totdat er ineens een verzonnen probleem opgelost moet worden...
dan komt de moraalridder aanzetten in die mensen en door zulke propaganda(want dat is dit) hebben ze een geldige mening gekregen over iets waar ze 2 weken geleden nog nooit over nagedacht hebben.

dit is les nummer een van de marketing opleiding.
geef ze een probleem en daarbij meteen de oplossing en zonder enige overige kennis gelooft het kuddedier hierin.

deze marketingtruuc wordt in mijn ogen ook heel veel toegepast binnen onze hobby.

overigens ben ik wel van mening dat sommige dingen niet mogen kunnen.
als je ratel invoerd als zoekwoord krijg je speelgoed, gereedschap en gifslangen. ik vind persoonlijk dieren niet thuishoren tussen de huis tuin en keukenartikelen.
als er een andere goedlopende site gerealiseerd zou worden voor dieren inclusief de juiste info zou ik dit wel waarderen.

een site opzetten zou voor de vara minder inzet kosten, maar dan zouden ze inderdaad minder aandacht trekken.

MC-Reptiles
Paleosuchus

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » di 10 apr 2012, 20:10

Bleker komt met lijst tegen handel wilde dieren AMSTERDAM

Staatssecretaris Henk Bleker komt eind deze week met een lijst van dieren die legaal verhandeld mogen worden. Dieren die niet op die lijst staan, zijn verboden en daar mag dus niet meer in gehandeld worden.

Dat laat Bleker weten aan het televisieprogramma EenVandaag in reactie op de handel in wilde dieren op Marktplaats.

Het bleek zeer makkelijk te zijn om via Marktplaats wasberen, prairiehonden, eekhoorns of pythons te kopen en verkopen. Marktplaats laat in een reactie echter weten hier niets tegen te kunnen beginnen. “Marktplaats volgt de wet maar maakt de wet niet. Dat is aan de wetgever, zij zijn de expert. Zodra de wet wordt veranderd, veranderen wij mee. We zien de lijst van dhr. Bleker met dieren die legaal verhandeld mogen worden dan ook graag tegemoet, liever vandaag nog dan morgen", zegt Jasper Teijsse van Marktplaats in EenVandaag.

Eigenlijk zou de lijst pas op 1 januari 2013 verschijnen, maar Bleker reageert kordaat op het verzoek van Marktplaats en zorgt ervoor dat de lijst er eind van deze week is.
Bron

Ik ben benieuwd :(

MC-Reptiles
Paleosuchus

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » di 10 apr 2012, 20:23

http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... -internet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een uitzending van Hart van Nederland.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » di 10 apr 2012, 20:45

Eigenlijk een grove vergelijking.
Maar wat die "Vroege vogels" doen met al hun propaganda en de "tegenstander" de mond snoeren is net hetzelfde als wat Hitler deed om zijn zinnetje door te draven ...

Van mij mag Marktplaats (nl), Kapaza (be), koopjeskrant (be), 2dehands (be) allemaal een verbod krijgen op handel in dieren hoor. Dat deel vind ik persoonlijk goed. MAAR dan moet er een degelijk alternatief komen, met controle, een automatische overdrachtsverklaring via de site en 10 belastingscontroleurs die elke zelfuitgeroepen kweker eventjes helpt met zijn belastingsformulier in te vullen. :D
En ja dat meen ik, degene die het goed gaan heus geen zware kosten bijkrijgen, want meeste gewone hobbyisten maken niet bepaald winst op hun kweek. Maar die fokkers zonder aangifte zullen even slikken. En geeft mooi afschrikeffect voor al degene die willen kweken maar geen verstand van hebben, lost misschien deels het overaanbod aan.

Plaats reactie