Terra Zoo Rheinsberg

Forum voor algemene, fauna gerelateerde, onderwerpen en discussies.
joeym
Paleosuchus
Antispam: Nee

Terra Zoo Rheinsberg

Ongelezen bericht door joeym » za 27 jun 2015, 20:40

Vandaag een dagje Terra Zoo Rheinsberg gecombineerd met Zoo Zajac.
Over het algemeen zag de dieren bij Terra Zoo er goed uit maar vooral de inrichting van de verblijven was top (alhoewel hier en daar een groter watergedeelte voor bepaalde soorten aanwezig zou mogen zijn). Ook de buitenverblijven waren leuk aangelegd (vooral die met de adders). Iets minder vond ik de gracht buiten met krokodillen. Dit was niet/erg slecht omheind wat vragen om problemen is (kunnen makkelijk op de looppaden komen als ze willen), en het lijkt me niet dat het temperaturen nu al enigszins geschikt zijn.

Op hun Facebook pagina zag ik laatst een Shinisaurus dus ik dacht, die wil ik ook zien.
Na twee rondjes haar nog niet gevonden te hebben toch maar even gevraagd waar ze zat. Ze bleek in een terrarium op kantoor (niet zichtbaar voor publiek) te zitten. Gelukkig mochten we even een kijkje nemen en hebben een praatje met de eigenaar kunnen maken.

Via deze link kunnen jullie wat foto's zien: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 2bad4fe1f9
1.1 Shinisaurus crocodilurus

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Re: Terra Zoo Rheinsberg

Ongelezen bericht door Ragecrusher » za 27 jun 2015, 23:53

Geen Facebook, maar super dat je dan toch even "achter de schermen" mocht kijken. Zo zie je maar, het leven is aan de durvers. :G

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » zo 28 jun 2015, 08:33

Erg mooie foto's Joey.
Veel effecten/bewerkingen toegevoegd of niet?

Ben daar zelf een aantal jaren geleden ook geweest. De buiten verblijven waren toen echter leeg. Een croc verblijf buiten kan ik me niet herinneren.

Toevallig bij Zoo Zajac holle kurken stammen te koop gezien?
Developer of Viva-Cura.nl

joeym
Paleosuchus

Ongelezen bericht door joeym » zo 28 jun 2015, 14:51

Dankje ;-)
Inderdaad gewoon even vragen en wie weet heb je geluk.

Bewerk alle foto's inderdaad. Leuk om te doen en maakt de foto's mooier (zonde om niet te doen dus) :p.
Er staan nu verschillende terraria met Europese hagedissen (ook pootloze hagedis) en verschillende soorten (gif) slangen.
Ook een groot gedeelte met verschillende soorten landschilpadden (sulcata, grieks, vierteen, ook galapagos vgm.) en een ander groot gedeelte met adders. Rondom het gehele buitengedeelte loopt nu een gracht (vijverzeil) met daarin schildpadden en 3 krokodillen ofzo.

Bij Zoo Zajac liggen nu genoeg holle kurkstammen (echt grote recht; diameter tot misschien wel 30 cm ofzo).
1.1 Shinisaurus crocodilurus

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » zo 28 jun 2015, 22:19

Oke, moet nog wat kleinere exemplaren hebben namelijk.
Maar je bent er wel goed in geworden met het foto's bewerken. Sommigen zijn screensaver of verkoop waardig :G
Developer of Viva-Cura.nl

Plaats reactie