Gup Viva project

Forum voor aquarium, terrarium, paludarium en riparium gerelateerde onderwerpen.
gup29
Paleosuchus
Antispam: Nee

Gup Viva project

Ongelezen bericht door gup29 » ma 19 mar 2012, 14:33

Ja ja de zomer komt er weer aan en we gaan weer vrolijk beginnen met het bouwen van een terrarium met plexiglas.

Bedoeling is om de voorruit gebogen te maken met plexiglas.

Start: plaatje betonplex (bodem)
IMAG0306.jpg
Achterkant
IMAG0307.jpg
Plexiglas
IMAG0308.jpg
Dit is het begin.
Nu uitvogelen hoe ik in gods naam een dak er op kan maken...
Zat te denken aan kippengaas en epoxy matjes/hars.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

MC-Reptiles
Paleosuchus

Gup Viva project

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » ma 19 mar 2012, 15:03

Hey Gup, leuk idee :) maar voor welke dieren word het?
Plexiglas kan namelijk heel snel krassen opleveren waardoor je er na verloop van tijd niet meer doorheen kan kijken.

gup29
Paleosuchus

Gup Viva project

Ongelezen bericht door gup29 » ma 19 mar 2012, 15:41

Denk als eerste een paar gifkikker's.
Klopt idd van die krassen maar denk als die kikkers een beetje rustig aan doen en niet met grint gaan lopen gooien dat het beste wel goed gaat komen.

Ben zelf ook erg benieuwd of dit wel gaat werken maar ja gewoon proberen en we zien wel waar het schip strand.
Qua ventilatie doe ik een pc ventilator in het dak maken. Het dak zal bol lopen in verband met de lampen.

Willem
Beheerder
Contacteer:

Gup Viva project

Ongelezen bericht door Willem » ma 19 mar 2012, 15:49

Wat zijn / worden de afmetingen gup?
En ga je dat plexiglas zo houden of ga je die verder naar voren brengen zodat je meer oppervlak krijgt?
Developer of Viva-Cura.nl

gup29
Paleosuchus

Gup Viva project

Ongelezen bericht door gup29 » ma 19 mar 2012, 16:19

word nog aan gewerkt van hoe of wat. Wel goed punt idd om dat plexiglas wat meer naar voren te halen.
Maten geeft ik zo.. ffe fruitvliegen halen

bart-outenaar
Paleosuchus

Gup Viva project

Ongelezen bericht door bart-outenaar » ma 19 mar 2012, 19:01

gup komt ook weer met een mooi lente project!

ziet er spannend uit, ben benieuwd hoe het gaat worden

Chantal
Paleosuchus

Gup Viva project

Ongelezen bericht door Chantal » ma 19 mar 2012, 19:34

Ziet er leuk uit Gup :G

Ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn
0.1.0 Physignathus Cocincinus( Meissie)
1.1.0 Phelsuma Madagascariensis grandis ( Spot en shrek )
18.24.669 Malawi Cichlide

Gehad:
1.1.0 Varanus Acanthurus (digger en ackie)
0.1.0 Phelsuma Borbonica Mater (Borbi)
1.1.5 Cordylus tropidosternum ( pineappel & Cordy)
1.2.4 Gambelia wislizenii
0.0.3 Abronia Graminea
1.1 Ph. Guttata
1.2 Ph. abbotti Chekei

R.I.P. Mannie, Sprinter, Sparkle en kwispel

Onze facebookpagina: MC-Reptiles

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Gup Viva project

Ongelezen bericht door Ragecrusher » ma 19 mar 2012, 21:43

Ik snap nooit wat van je projecten Gup, maar uiteindelijk worden het wel altijd mooie verblijven.
Dus ik ga dit zeker volgen. ;)

Eduard
Paleosuchus

Gup Viva project

Ongelezen bericht door Eduard » ma 19 mar 2012, 22:51

Hoi Gup , plaatje aftekenen op de kromming van de plaat en mooi uitvrezen zodat je een mooie groef hebt waar de plextie mooi in valt en heb je gelijk een dak / plaffond !
Gr. Eduard.

sus en mark
Paleosuchus

Gup Viva project

Ongelezen bericht door sus en mark » di 20 mar 2012, 10:56

Hey dat word weer een leuk lente project he :G
Ik ga dit zeker volgen ;)
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

gup29
Paleosuchus

Gup Viva project

Ongelezen bericht door gup29 » di 20 mar 2012, 16:21

Eduard schreef:Hoi Gup , plaatje aftekenen op de kromming van de plaat en mooi uitvrezen zodat je een mooie groef hebt waar de plextie mooi in valt en heb je gelijk een dak / plaffond !
Gr. Eduard.
Idd dat had ik ook in gedachte. Blijft het mooi op zen plek zitten en kan ik de bodem plaat ook in een boog laten lopen zodat alles een beetje met elkaar overloopt.

Owja.. de maten zijn:
75 zijkant x 1.23 breed x 70 hoog (Hoogte word nog hoger in verband met het dak. Deze wil ik on een bol vorming hebben zodat alles wat makkelijker te belichten en de luchtstroom makkelijker te geleiden is)

Nu ffe een vrees scoren :)

Eduard
Paleosuchus

Gup Viva project

Ongelezen bericht door Eduard » di 20 mar 2012, 20:37

Hoi, die zijn zo duur niet meer in sommige gevallen al voor €45.- uit te halen of huur eentje, je hebt wel een vaste hand nodig dus oefen even op een proefplaatje :D

gup29
Paleosuchus

Re: Gup Viva project

Ongelezen bericht door gup29 » di 18 apr 2017, 17:23

Viva project 1 is van de baan. Het is tijd geworden om eens flink bezig te gaan.
Op 25 April 2017 krijg ik de sleutel van men nieuwe woning. Normaal gesproken ben je dus druk bezig met verhuizen en zit je te stressen en dat is nou precies wat ik ook doe.
De woning heeft 2 slaap kamers. 1 slaap kamer op de beneden verdieping en 1 op een soort van zolder achtige kamer.
Woonkamer, Douche en plee, en de keuken zitten allemaal beneden.
Al om al om een heeel lang verhaal kort te maken... ik heb dus de eerste slaapkamer die op de begaande grond zit over... Vervelend als je niet weet wat je er mee moet doen.. Ik hoor jullie al denken, maak er een eet kamer van of een hobby kamer!
Juist het laatste geval de hobby kamer ga ik dus er van maken. Zit je hier op een dieren forum deze onzin te lezen en denk je pfff wat een geleuter allemaal, maar niks is minder waar want juist hier op dit forum worden projecten realiteit en kan het heel rap gebouwd worden of we doen het heel rustig en dat is nou net wat ik van plan ben.
Mijn idee wil ik heel graag met jullie delen om zo ook samen met jullie de kamer om te bouwen tot een klein paradijsje.
Thomas zou wel vragen: klinkt allemaal leuk maar wat voor dieren ga je er in doen? Nou beste Rage ik heb totaal geen idee wat voor dier er in gaat komen omdat ik er eerst een soort van riparium/vivarium achtige kamer van wil maken.

Er komt in ieder geval een binnenvijver in (nee niet 90 cm diep) en daarin gaat een waterval op uitkomen.

Het word in ieder geval een leuk bouwproject die echt de moeite waard is om te blijven volgen ;)

gup29
Paleosuchus

Ongelezen bericht door gup29 » di 18 apr 2017, 17:42

Voorbeeld!
11d1e666a42237478eec176cb7e0fbf7.jpg
ff4a6a818ea0d83f017f85ff74bdc9bf.jpg
Voeg de foto's samen en je hebt een klein paradijs.

Planning is om de bak eerst te gaan bouwen en vervolgens deze voor een jaar te laten draaien zonder verwarming er in. Omdat ik dit zo doe en ik wil zien wat het doet als ik er gewoon simpele bromelia's en orchideeën er in zou doen.
Het idee er achter is om te kijken wat een grote bak doet op kamer temperatuur en met de invloeden van winter en zomer.
Ook ga ik kijken naar het water wat in de ondiepe vijver komt en de waterval/loop.
Loopt de hele boel goed en zonder problemen dan ga ik kijken wat het doet als de boel verwarmt word en in welk tempo daar "vreemde" dingen gebeuren.

Waarom dit zou je denken? nou gewoon omdat het kan en ik van A t/m Z met eigen ogen wil zien wat er gebeurt.

Iemand een idee hoe te beginnen? ;)

gup29
Paleosuchus

Ongelezen bericht door gup29 » za 06 mei 2017, 10:50

20170505_154954.jpg
We nemen een vijverbak. Waarom een bak? Omdat die gratis af te halen zijn via marktplaats en ik deze uitdaging wil aangaan om hiervan een prachtige paludarium wil maken.
Voordelen zijn dat je de afmeting al hebt van je watergedeelte en je vandaar uit kunt gaan bedenken hoe de bak ongeveer word.
Nadelen zijn als er ooit een lek is dat je de hele boel uitelkaar moet gaan halen.

Afmetingen zijn 1.30 breed, 2 meter lang en ongeveer 2.20 meter hoog.

Dieren die er in komen is nog niet aan de orde want wil er echt eerst een planten bak van maken en voor een jaar kijken wat de temperatuur doet zonder dat ik de boel verwarmd. Tevens wil ik ook kijken wat de luchtvochtigheid doet.

Bij het bouwen van dit soort bakken met een watergedeelte is de luchtvochtigheid in huis zeer belangrijk. Schimmels en andere vieze dingen die zich buiten de bak kunnen vormen vanwege een slechte beluchting is daarmee het belangrijkste om die goed te kijken.

Gr Gup

Plaats reactie