Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Bezoek onze website: Viva-Cura

Het is nu do 21 sep 2017, 16:57

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Planten in de hobbykamer 
Auteur Bericht
Physignathus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
oh=d0868de1144a994e36100b501fa523e0&oe=590C4943[/img]

[img]https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/14890390_1156399847787849_8922071029465815671_o.jpg?
Afbeelding

Afbeelding

Niet giftige grote planten: Palm Areca Chrysalidocarpus Lutescens- Kentia palm - Rhapis Excelsa palm - Phoenix Roebelenii (Dwergdadelpalm) -Alocasia Portadora . Buiten bereik van de dieren (wegens blijkbaar toch licht giftig hoewel geen negatieve ervaringen) : Ficus Benjamina, verder nog kleinere planten zoals bromelia's, Humata Teyermanii (varen) Phlebodium aureum blue star (varen) Rhipsalis Clavata (Koraalcactus) Scindapsus Aureus, Scindapsus Pictus... Spathiphyllum Lauretta

za 14 jan 2017, 21:02
Profiel WWW
Paleosuchus

Hoi, dat ziet er florissant uit :G veel planten in combinatie met je dieren zorgen voor een goed klimaat, licht, luchtvochtigheid en warmte, je hebt een mooi assortiment aan planten staan, voor de Alocasia Portadora zou ik niet te veel zorgen maken enkel als ze in een blad bijten of als je het sap op je hand krijgt kan het voor een tinteling zorgen, wel uitkijken voor je ogen m.b.t. tot het sap!

Welke dieren houd je in de terrariums?

Eduard.

zo 15 jan 2017, 20:01
Profiel
Physignathus

Eduard schreef:
Hoi, dat ziet er florissant uit :G veel planten in combinatie met je dieren zorgen voor een goed klimaat, licht, luchtvochtigheid en warmte, je hebt een mooi assortiment aan planten staan, voor de Alocasia Portadora zou ik niet te veel zorgen maken enkel als ze in een blad bijten of als je het sap op je hand krijgt kan het voor een tinteling zorgen, wel uitkijken voor je ogen m.b.t. tot het sap!

Welke dieren houd je in de terrariums?

Eduard.

Enkel schildpadden....de Alocasia portadora staat in een 40 cm hoge pot, dus eigenlijk buiten het bereik van de dieren. Merkwaardige plant trouwens hoe snel die wisselt van bladeren !
Inrichten van schildpaddenverblijven is bijzonder moeilijk, vandaar ook het gebruik van o.a kokodama. Maar zoals je zegt, het klimaat is aanzienlijk beter met planten in de kamer. De palmen doen het erg goed, hier zit zelfs putje winter de groei goed in. Enkel met de vier varen soorten heb ik veel problemen, die doen het momenteel niet zo goed. Ik ga hier later nog op in ...

wo 18 jan 2017, 21:37
Profiel WWW
Beheerder

Een Tetrastigma zou daar nog mooi bijpassen. ;)
Knap hoe je de ruimte hebt ingericht. Ben ook wel beetje benieuwd naar de schildpaddenverblijven. Weet nog dat ik vroeger met volle plezier alles van je volgde, vooral dan de sulcata's.

Meer van dat moois! :G

do 19 jan 2017, 12:06
Profiel WWW
Physignathus

Ragecrusher schreef:
Knap hoe je de ruimte hebt ingericht. Ben ook wel beetje benieuwd naar de schildpaddenverblijven. Weet nog dat ik vroeger met volle plezier alles van je volgde, vooral dan de sulcata's.

Meer van dat moois! :G

Het sulcataverblijf word later nog voorzien van enkele planten (dacht aan olifantpoot en yucca)
Ziet er momenteel zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

do 19 jan 2017, 18:12
Profiel WWW
Physignathus

Ragecrusher schreef:

Bruikbare tip, die plant was me onbekend (kom ook pas kijken wat planten betreft) Neem ik dus in overweging.
De groeisnelheid van Scindapsus pictus valt me wat tegen, de Philodendron scandens gaat iets beter, Tetrastigma zou dus een goede aanvulling zijn. Merkwaardig dat die vrij prijzig blijkt te zijn voor een plant met dergelijke groeisnelheid...maar is het punt niet ;)

do 19 jan 2017, 20:43
Profiel WWW
Paleosuchus

Hoi Kurt, heb nog een tetrastigma stek staan, over een aantal weken als de temp. gaat oplopen in de kas zal die wel weer snel ontwaken :D

Ik heb het topic gezien van het verblijf wat is er gebeurt met die grote vijver of zijn dit afzonderlijke ruimtes?

Zijn het pardalis die daar rondlopen, een vriend van mij kweekt af en toe ook met de soort!

Eduard.

vr 20 jan 2017, 11:13
Profiel
Physignathus

Eduard schreef:
Hoi Kurt, heb nog een tetrastigma stek staan, over een aantal weken als de temp. gaat oplopen in de kas zal die wel weer snel ontwaken :D

Ik heb het topic gezien van het verblijf wat is er gebeurt met die grote vijver of zijn dit afzonderlijke ruimtes?

Zijn het pardalis die daar rondlopen, een vriend van mij kweekt af en toe ook met de soort!

Eduard.

De vijver is gebleven, dit is nog een andere ruimte, waar de pardalis verbleven is dan ook nog eens een andere ruimte (heb 4 grote kamers) Hier wat foto's van de vijver die vernieuwd is:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze is bevolkt door 3-3 Heosemys grandis (semi aquatische schildpaddensoort) ook deze kamer word nog beplant.
Nog heel wat te gaan dus, eerst maar eens zien hoe de planten in de eerste van vier kamers het gaan doen, gaat dit betrekkelijk makkelijk dan volgen de andere kamers ook nog...

vr 20 jan 2017, 17:13
Profiel WWW
Beheerder

Enorm mooi Kurt.
Echt ongelooflijk hoeveel ruimtes je hebt en hoe groot deze zijn.
Heb je zelf nog wel woonruimte over? ;)

ma 23 jan 2017, 11:37
Profiel WWW
Beheerder

Zeer veel respect hiervoor!
Benieuwd hoe je de overige verblijven gaat beplanten. Kan me voorstellen dat een gravende schildpad ook zijn obstakels kan meebrengen. :)

ma 23 jan 2017, 12:05
Profiel WWW
Paleosuchus

Erg gaaf! Herken de foto's ook van jaren geleden :)

di 24 jan 2017, 16:10
Profiel
Beheerder

Jammer dat de foto's weg zijn.
Bleef altijd een mooie ruimte.

wo 23 aug 2017, 07:30
Profiel WWW
Paleosuchus

Dat is zeker jammer het zijn echte hufters! Ze vragen bijna €400.- per jaar om de foto's te laten staan :B het is ook te veel werk alles te gaan repareren kost mij weken aan tijd dus helaas :(

zo 27 aug 2017, 21:23
Profiel
Beheerder

Ja, maar fotos kunnen ook gewoon hier geüpload worden tijdens het maken van een bericht/reactie. Dan blijven ze tenminste bewaard en zichtbaar, plus het is gratis voor de gebruikers van het forum (ik betaal ervoor). Dergelijke topics kan ik nu namelijk net zo goed verwijderen. Heeft 0 waarde meer helaas.

ma 28 aug 2017, 14:03
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]