Acnistus australis

Forum voor winterharde planten gerelateerde onderwerpen.
Ragecrusher
Beheerder
Antispam: Nee
Contacteer:

Acnistus australis

Ongelezen bericht door Ragecrusher » zo 22 nov 2015, 21:42

Een keertje wat anders dan boomvarens, palmen en planten met een groot exotisch blad. Ooit gekocht als een zakje met zaadjes, nu een mooie struik.
Deze exoot wordt ook wel de mini Brugmansia genoemd vanwege zijn bloemen die sterk lijken op die van een Brugmansia maar dan kleiner (en blauw/roze/paars/wit).

Helaas nu geen foto's meer van de bloemen of vruchten, zal voor volgend jaar zijn. Maar wou toch even tonen dat dit een mooie struik is die lang groen blijft met een mooi fris blad.
Wordt verkocht als niet winterhard, maar ondertussen staat die hier al 4 jaar in de volle grond. :)
Acnistus australis - 20151025 (1).JPG
Acnistus australis - 20151025 (2).JPG
Hier bij mij zet hij ook een deel van de boomvarens uit de wind en zon. ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Eduard
Paleosuchus

Re: Acnistus australis

Ongelezen bericht door Eduard » di 24 nov 2015, 10:55

Mooie aanwinst Thomas, en met de bloemen zeker :G welke kleur heb je ? ik zou voor de blauwe gaan ;) en nu maar hopen dat er geen strenge vorst komt! ik heb b.v. een Australische acasia soort nu in de volle grond staan, dat zou ook niet kunnen hier! Ik bescherm de stam als het matig vriest enkel met dunne bubbelfolie direct om de stam, tot nu toe gaat het goed staat nu voor het derde jaar buiten, zal deze ook eens posten.

P.S. moet die niet bij half winterharde planten staan? Denk niet dat die -10ºC en meer overleefd :)

Gr. Eduard.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Re: Acnistus australis

Ongelezen bericht door Ragecrusher » di 24 nov 2015, 20:38

Heb zowel de knalblauwe als de witte (meer witroze eigenlijk). De blauwe zijn inderdaad wel het mooist.
Is prachtig als heel de plant vol bloemen staat en nadien vol besjes.

Ik heb deze plant opzettelijk bij winterharde planten gezet omdat hij hier onbeschut, onbeschermd staat en heeft al meer dan -10° Celsius overleefd.
Nu met de eerste vorst is er ook nog geen blad afgevallen of tekenen van vorstschade.

Voor de winter doen we eigenlijk nooit wat, eens de lente begint en er geen vorst meer verwacht wordt krijgt hij een snoei, wat dood hout eruit en wat terugsnoeien, anders wordt hij te groot. :)

Plaats reactie