Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Bezoek onze website: Viva-Cura

Het is nu do 19 okt 2017, 09:50

Antwoord op onderwerp  [ 321 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
opbouw kas Eduard. 
Auteur Bericht
Paleosuchus

Tijd voor een kleine update, de dieren doen het uitstekend en rennen vooral als er voer op komst is! Planten doen het ook goed, kortom alles loopt goed in de kas,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eduard.

zo 01 okt 2017, 14:15
Profiel
Beheerder

Blijft een erg mooie kas Eduard. Complimenten.

ma 02 okt 2017, 15:10
Profiel WWW
Beheerder

Eduard, kun jij mij aangeven hoe jij deze ruimte extra verwarmd? Ik verwacht dat dit niet alleen door de lampen verwarmd wordt?
Gebruik je bijvoorbeeld de cv in combinatie met de lampen?
En hoe stuur je dit dan aan (los van de rest van je huis)

ma 02 okt 2017, 20:03
Profiel WWW
Paleosuchus

Ja het gaat samen met de CV installatie die ik bedien met thermo knop, verder is de kas aan 3 zijden ingesloten en reageerd het geheel op het buitenklimaat door grote ramen en polycarbonaat lichtstraat, daar warmt het snel door op in het voorjaar zomer, als extra heb ik een warmtekabel in het zand liggen voor de vijver zodat het sneller warmt als de dieren uit hun rust periode ontwaken, in de rustperiode gaat alles stapsgewijs uit!

Eduard.

di 03 okt 2017, 09:44
Profiel
Beheerder

Maar de cv doet toch niets als je huis zelf geen warmte vraag heeft? Dus een radiator met thermostaatknop werkt alleen als de hoofd thermostaat (ergens in je woonkamer) warmte vraagt. Of hoe heb je dit gedaan dan?
Zelf staat de cv hier in dezelfde ruimte als de terraria, alleen weet ik dus niet hoe ik er voor kan zorgen dat de cv ook aangaat voor de terraria als er geen warmtevraag in de rest van de woning is?

wo 04 okt 2017, 15:32
Profiel WWW
Paleosuchus

Ja dat is logies maar je weet dat ik een opwarmende veranda heb met 4 laags polycarbonaat dak, ik heb tot begin November een gemiddelde temp. van 23ºC daar als de zon schijnt tot 27ºC rond deze tijd dat is ruim voldoende voor de Lesueuiri, dan hebben ze nog de UV lamp die 12 uur brand daar is het ruim 34ºc de kas is gekoppeld aan de veranda aan 2 zijden en heeft ook een lichtstraat en dubbele pui met isolerend glas.
In het vroege voorjaar is het andere koek dan moeten we echt bijstoken dan wordt het vijverwater verwarmd en het zand met de warmte kabel en draait de convector vol mee, in de winter tijdens de rust laat ik de temp. dalen tot 14ºC kouder mag niet dat gaat ten kosten van sommige planten.
Dus ja met je vraag kan ik je niet echt helpen!

Eduard.

wo 04 okt 2017, 16:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 321 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22