Enkele Slangetjes...

Forum voor slangen gerelateerde onderwerpen.
Raymon92
Phelsuma
Antispam: Nee

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door Raymon92 » do 14 apr 2011, 22:47

heey,

Een paar foto's van enkele dieren van mij. En nog het terrarium ingericht voor de Atheris soorten. Van deze bakjes heb ik er nu 2 staan. Het zijn voornamelijk test bakjes en ook voor de opgroei van de jongen dieren. Zoals jullie kunnen zien ben ik van de natuurlijke terrariums en niet het kranten werk.

Ter informatie: De Sistrurus en Atheris familie behoren onder de Gifslangen. Het is ook zeker niet de bedoeling om mensen aan te sporen om deze dieren te houden.

Mvgr Raymon,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mvgr Raymon,

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door Ragecrusher » do 14 apr 2011, 23:03

Raymon92 schreef:Zoals jullie kunnen zien ben ik van de natuurlijke terrariums en niet het kranten werk.
Kijk je bevalt me direct, als je nu ook nog eens zegt dat curvers niet jou ding zijn kom ik je kussen. :lol:
Maar ziet er goed uit kerel, een duidelijk "hoe het wel zou moeten" manier die jij hier presenteert. Kranten is voor mij niets meer dan gemakzucht, bij quarantaine ja, bij nakweek kan er nog meer door maar anders nope. ;)

Heb overigens geen verstand van de soorten die je hebt zitten, maar vind het wel prachtexemplaren.

Raymon92
Phelsuma

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door Raymon92 » do 14 apr 2011, 23:08

Ligt er aan waar curvers voor gebruikt worden. Heel die rack systemen om zoveel mogelijk slangen te kweken vind ik niks. Maar voor de opkweek van dieren en tijdelijk huisvesting heb ik er geen problemen mee. Bijvoorbeeld het koppel sistrurusjes (dwerg ratelslangen is meschien duidelijker) zitten op het moment in curvers alleen zijn deze dus wel anders in gericht en eigenlijk toch nog erg natuurlijk vind ik. Deze zitten hier momenteel in omdat ik nog aan het twijfelen ben met welke terraria ik verder ga.

Mvgr Raymon,
Mvgr Raymon,

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door Ragecrusher » do 14 apr 2011, 23:20

Ja inderdaad voor opkweek/quarantaine vind ik curvers nog kunnen. Maar als het echt gaat om permanente huisvesting, vind ik simpelweg zielig. Maar zie dat het bij jou wel goed zit, tot zover ik jou ken en zie op de foto's dan. ;)

Willem
Beheerder
Contacteer:

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door Willem » vr 15 apr 2011, 07:15

Ziet er goed uit..
Hoe lang ben je bezig geweest om te overwegen of je gifslangen ging houden? (Dit ook ter info aan mensen die even denken gifslangen te gaan houden).

Vind het in ieder geval heel wat.. Goed bezig :G

Terra's zien er ook mooi uit, ben zelf ook van het natuurlijke terraria.
Developer of Viva-Cura.nl

pinstripeke
Paleosuchus

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door pinstripeke » vr 15 apr 2011, 07:36

waaauw erg mooie dieren, en je terra's zijn geweldig. Dit zou een voorbeeld moeten zijn voor anderen, nouja de inrichting van de terrariums dan he ;)

Ooit wil ik ook een gifslang aanschaffen, zal waarschijnlijk zijn als ik eens op pensioen ben ofzo :D Ik vind het gedrag en het uiterlijk van gifslangen erg boeiend, alleen de dodelijke kant houdt me nog tegen. Ik heb wel een koppel Phylodryas baroni, maar die zijn heel wat minder gevaarlijk dan die van jou.

P.S : meer foto's graag aub :D
1.1 Iguana rinolopha
0.1 Physignathus lesueurii
1.0 Pogona vitticeps
1.1 tokay gecko
1.1 Epicrates cenchria cenchria
1.2 Boa constrictor
2.1 Python molurus( 2 albino, 1 wildkleur)
3.2 Pantherophis Guttata (2 wildkleur, 2 missing black, 1 missing red)
1.0 Acantrophis dumerilli
1.1 Philodryas baroni
1.0 Ambystoma tigrinum
0.1 Brachyphelma smithi
0.1 poecilotheria regalis
3.2 Litoria Caerulea
1.0 Litoria Infrafrenata
2.0 Hyla cinerea
1.1 Lamasi panguana
2.1 Epidobates tricolor

MC-Reptiles
Paleosuchus

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » vr 15 apr 2011, 10:09

Mooie dieren hoor :)

Ik ben niet echt van de slangen, maar vind de inrichting van je terra's wel top :G

Gr,

Mark

Raymon92
Phelsuma

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door Raymon92 » vr 15 apr 2011, 19:32

bedankt iedereen :D . Ik ben zelf +/- 2 jaar bezig geweest met het oriënteren over het houden van gifslangen. Welke voorzorgsmaatregelen je moet nemen zoals een epipen en protocollen bijvoorbeeld, maar ook de huisvesting en de omgang met giftige dieren. Ook heb ik het geluk dat ik een afgesloten hobbykamer heb. Dit vind ik zelf toch erg belangrijk met deze dieren (ontsnapping gevaar). Maar zoals ik ook al eerder zei vind ik deze dieren gewoon weg mooier en ik hou deze dieren ook zeker niet omdat ze giftig zijn (moet ik wel eerlijk zeggen dat de werking van gif me wel interesseert en ook de verschillende werkingen). Je moet gewoon weten waar je mee bezig bent en welke risico's je er mee neemt.

Mvgr Raymon,
Mvgr Raymon,

Willem
Beheerder
Contacteer:

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door Willem » di 19 apr 2011, 08:15

Voer je de gifslangen levende voederdieren of dood?
Developer of Viva-Cura.nl

Raymon92
Phelsuma

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door Raymon92 » di 19 apr 2011, 20:57

Ik voer eigenlijk alles pre-killed (Omdat ik zelf van mening ben dat diepvries voedseldieren voedselwaarde verliezen. Of dat het ooit bewezen is weet ik eigenlijk niet).

Mvgr Raymon,
Mvgr Raymon,

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door Ragecrusher » di 19 apr 2011, 22:21

Diepvriesvoedsel kan/zal altijd iets van waarde verliezen inderdaad, maar hoeft niet noodzakelijk veel te zijn.
Wat wel nadeel is van diepvriesknaagdieren uit de handel is dat je er geen controle op hebt. Hoelang zitten ze al in vriestoestand? Werden ze correct ingevroren en niet ooit eens terug ontdooid geweest? Wat was hun toestand toen ze nog leefden? Hebben de knaagdieren een gevarieerd dieet gekregen etc.

Heb me dan altijd afgevraagd, heb je dan ook een serum in huis liggen tegen eventuele beet? Heb ooit (in België) eens bij een gifslangenhouder geweest en die had weldegelijk antigif/serum liggen. Niet om zelf te injecteren indien nodig, maar zodat ziekenhuizen direct de nodige middelen hadden. Spreek wel over dikke 10 jaar geleden, weet niet hoe dat nu is bv.

bart-outenaar
Paleosuchus

Enkele Slangetjes...

Ongelezen bericht door bart-outenaar » wo 20 apr 2011, 08:44

veelal is het antigif mogelijk dodelijk, het kan handig zijn om in huis te hebben om mee te nemen naar het ziekenhuis waar de artsen kunnen bepalen wanneer en of het nodig/nuttig is... dus antigif hoeft niet te betekenen dat je gered wordt.
het is wel aan te raden het in huis te hebben, een ongeluk zit in een klein hoekje.
het is belangrijk om te weten wat de werking van het gif in kwestie is zodat je weet wat je eerste stappen (de belangrijkste) zullen zijn.
bah...gifslangen,mooie beesten,komen er bij mij niet in.

ik weet overigens niet hoe giftig deze slangen zijn,heb er verder geen kaas van gegeten.

over die voedseldieren,voedingsstoffen kunnen behoorlijk aangetast worden door invriezen/ontdooien en zoals rage zecht: je weet niet hoe de dieren ingevroren zijn. is dit te langzaam kan de ontbinding enzo al beginnen,kristalvorming binnen cellen kunnen ervoor zorgen dat deze stukgaan. na een of meerdere keren ontdooien gebeurt dit sneller.
bepaalde voedingsstoffen zijn vrij beperkt houdbaar wanneer ingevroren (ik meen met name vitaminen en suikers)
en je hebt geen flauw idee hoelang deze ingevroren zijn
in hoe grote mate dit invloed heeft bij opnemen is weer een verhaal waar ik je geen cijfers over kan geven.

ik denk dat pre-kill meer voedselwaarden heeft,zeker als je deze dieren goed doorvoedt.

Plaats reactie