elaphe schrencki schrencki

Forum voor slangen gerelateerde onderwerpen.
mikamel17
New User
Antispam: Nee

Ongelezen bericht door mikamel17 » do 04 aug 2011, 18:16

Goedemiddag iedereen!

Ik ben een Belg onder jullie Nederlanders, hopelijk word ik hier nu niet anders voor bekeken! :D
Ik ben de trotse eigenaar van een triootje schrencki's waarvan het grootste vrouwtje reeds 4 jaar in m'n bezit is en de andere (man en vrouw) 3 jaar oud zijn en slechts enkele maanden nog maar demijne kan noemen.
Na de introductie duurde het welgeteld 30min of mijn vrouwtje en het nieuwe mannetje waren aan het paren! :D
Aangezien ik in Afrika zat voor 3 maanden heb ik de eitjes niet zien uitkomen en kon ik ook niet helpen bij het "uitbroeden" hiervan... Een maat van me heeft ervoor gezorgd maar die is, net voor het uitkomen van de eitjes, opgenomen geweest in het ziekenhuis en aan de nieren geopereerd! De eitjes werden hierdoor, spijtig, een beetje vergeten met alle gevolgen vandien :(
Geen van de 8 eitjes (eerste legsel!) is uitgekomen (te hoge vochtigheid, niet om de 2 dagen met de ventilator over geblazen, ... veel problemen dus!).

Ik hoop dat de vrouwtjes beiden zo snel mogelijk terug zwanger geraken, er ligt nu een bakje potgrond in hun terrarium met bedekking en ze blijken hier toch al veel plezier van te hebben...

Ik heb nog verdere uitbreidingsideetjes waar ik misschien aan jullie zou kunnen vragen voor wat meer uitleg...
Volgende dieren staan namelijk op het lijstje :
- Afrikaanse steppevaraan (Varanus exanthematicus)
- Stekelstaartvaraan (Varanus acanthurus)
- Doornstaartagaam (Uromastyx acanthinura)
- Krokodilskink (tribolonotus Gracilis)
- Wimpergekko's (Rhacodactylus Ciliatus)
- Cordylus tropidosternum

Indien jullie hier meer uitleg over kennen ben ik graag een en al oor!

Hieronder zie je nog een paar foto's van de diertjes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1.2 elaphe schrencki schrencki

sus en mark
Paleosuchus

Ongelezen bericht door sus en mark » do 04 aug 2011, 18:25

Hey,
Je bent niet de enige belg hier hoor en op un grapje na zal je hier echt niet anders behandelt worden :D

Maar mischien je ff voorstellen in het voorstel topic weten we gelijk wie je bent ;)

verder kan ik je niet veel helpen ben ik bang.
Maar leuke foto, en daar zijn we hier wel gek op foto s
dus laat je vooral niet tegen houden om nog meer foto s te plaatsen in de hiervoor bedoelde topics :grin:
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

pinstripeke
Paleosuchus

Ongelezen bericht door pinstripeke » do 04 aug 2011, 18:26

mikamel17 schreef:Goedemiddag iedereen!

Ik ben een Belg onder jullie Nederlanders, hopelijk word ik hier nu niet anders voor bekeken! :D
Ik ben de trotse eigenaar van een triootje schrencki's waarvan het grootste vrouwtje reeds 4 jaar in m'n bezit is en de andere (man en vrouw) 3 jaar oud zijn en slechts enkele maanden nog maar demijne kan noemen.
Na de introductie duurde het welgeteld 30min of mijn vrouwtje en het nieuwe mannetje waren aan het paren! :D
Aangezien ik in Afrika zat voor 3 maanden heb ik de eitjes niet zien uitkomen en kon ik ook niet helpen bij het "uitbroeden" hiervan... Een maat van me heeft ervoor gezorgd maar die is, net voor het uitkomen van de eitjes, opgenomen geweest in het ziekenhuis en aan de nieren geopereerd! De eitjes werden hierdoor, spijtig, een beetje vergeten met alle gevolgen vandien :(
Geen van de 8 eitjes (eerste legsel!) is uitgekomen (te hoge vochtigheid, niet om de 2 dagen met de ventilator over geblazen, ... veel problemen dus!).

Ik hoop dat de vrouwtjes beiden zo snel mogelijk terug zwanger geraken, er ligt nu een bakje potgrond in hun terrarium met bedekking en ze blijken hier toch al veel plezier van te hebben...

Ik heb nog verdere uitbreidingsideetjes waar ik misschien aan jullie zou kunnen vragen voor wat meer uitleg...

Mikaaaaaa :yahoo:

Eerst en vooral welkom hier :D en geen paniek er zitten hier nog belgen (hé Thomas :D)
Ten tweede: ik had toch gezegd dat je de eieren door mij moest laten uitbroeden ;)

En er zullen hier vast en zeker genoeg mensen zijn die je kunnen helpen bij je toekomstplannen.
1.1 Iguana rinolopha
0.1 Physignathus lesueurii
1.0 Pogona vitticeps
1.1 tokay gecko
1.1 Epicrates cenchria cenchria
1.2 Boa constrictor
2.1 Python molurus( 2 albino, 1 wildkleur)
3.2 Pantherophis Guttata (2 wildkleur, 2 missing black, 1 missing red)
1.0 Acantrophis dumerilli
1.1 Philodryas baroni
1.0 Ambystoma tigrinum
0.1 Brachyphelma smithi
0.1 poecilotheria regalis
3.2 Litoria Caerulea
1.0 Litoria Infrafrenata
2.0 Hyla cinerea
1.1 Lamasi panguana
2.1 Epidobates tricolor

mikamel17
New User

Ongelezen bericht door mikamel17 » do 04 aug 2011, 18:40

pinstripeke schreef:
mikamel17 schreef:Goedemiddag iedereen!

Mikaaaaaa :yahoo:

Eerst en vooral welkom hier :D en geen paniek er zitten hier nog belgen (hé Thomas :D)
Ten tweede: ik had toch gezegd dat je de eieren door mij moest laten uitbroeden ;)

En er zullen hier vast en zeker genoeg mensen zijn die je kunnen helpen bij je toekomstplannen.
Jaja Sharontje, hier ben ik dan toch uiteindelijk geraakt! :p

Hopelijk krijg ik er lekker veel uitleg over en kan ik deftig beslissen waarmee ik zou doorgaan! ^^

Volgende keer broed ik ze uit!! en ga ik jou elke dag op de hoogte houden... :p

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » do 04 aug 2011, 22:25

Ik ben ook een belg ja, maar tegenwoordig kom ik daar steeds minder en minder voor uit naar buitenlanders toe. :D

Schrencki is zeker één van mijn favorieten onder het Elaphe geslacht.
Snap overigens heel dat uitbroeden verhaal niet goed. Is toch kwestie van eieren in broedstoof steken en deze optimaal laten draaien? Tenzij je een slechte broedstoof hebt natuurlijk.

Alvast veel succes met de volgende eieren. En meer foto's zijn altijd welkom. ;)

MC-Reptiles
Paleosuchus

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » do 04 aug 2011, 22:48

Ik snap sowiezo niet waarom ze zo snel mogelijk weer zwanger moeten zijn?

Nakweek is een leuk extra'tje, maar zou niet het hoofddoel moeten zijn.
Als je de dieren goed verzorgd, komt de nakweek vanzelf wel.

Dit is geen aanval hoor, maar gewoon mijn mening ;)

Verder zijn het mooie dieren :)

mikamel17
New User

Ongelezen bericht door mikamel17 » vr 05 aug 2011, 16:35

@ Ragecrusher... dat is het hem net... we hadden er geen :( We hebben iets handmatig in elkaar proberen te steken, maar dit was dus alles behalve optimaal!

@ MC-reptiles... Ik beschouw het ook niet als een aanval hoor, maar ik wil gwn graag de ervaring kunnen hebben met de eitjes en de jongen! :D

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » vr 05 aug 2011, 21:24

mikamel17 schreef:@ MC-reptiles... Ik beschouw het ook niet als een aanval hoor, maar ik wil gwn graag de ervaring kunnen hebben met de eitjes en de jongen! :D
Die komt er ook zonder haast hoor.
Haast en spoed is zelden ... ;)

Plaats reactie