Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen

Bezoek onze website: Viva-Cura

Het is nu do 19 okt 2017, 09:49

Antwoord op onderwerp  [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Mijn dieren! 
Auteur Bericht
Beheerder

Zo zeg, wat een pech.
Maar inmiddels zitten de dieren er in, of heb je het uitgesteld?

vr 06 okt 2017, 08:34
Profiel WWW
Beheerder

Is er een post gewist? Had hier gisteren snel even gekeken en dacht toch 2 rode leguanen gezien te hebben? Had alleen te weinig tijd om te reageren. :(

vr 06 okt 2017, 11:04
Profiel WWW
Paleosuchus

Ja wij hadden ons al spontaan en vol verwachting voorgesteld maar er kwam zelfs na 24 uur geen reactie! Toen vond onze verzorger het welletjes deze is streng maar rechtvaardig, hij heeft ons een heel mooi verblijf gegeven lekker met echt daglicht en soms zelfs een beetje echte zon [ wat wij nog nooit gezien hadden] wij willen dus graag verder in de grote ruimte voor de onze waar zo'n grote planten staan om daar eens lekker aan te proeven, maar dat mag niet meer ! Eerst gingen de deuren nog vanzelf open als we in een hoek zaten te mieren zodat we verder konden maar nu gaan ze automatisch dicht als wij eraan trekken.
Verder vinden we het eten vies wat hij ons voorschotelt , we kregen eerst lekker veel fruit maar dat zien we niet meer nu andijvie en wortel en meer van dat spul wat we niet kennen, hij had het over weegbree :(
Als we honger krijgen zullen we wel op dat voer over moeten gaan en hopen op een beetje fruit :)
Ik heet Flor en ben een vrouwtje en mijn liefste vriendje heet Kars misschien dat we binnen kort weer even komen kijken hier, doei.

vr 06 okt 2017, 12:18
Profiel
Paleosuchus

Hier zijn ze dan, Flor en Kars onze nieuwe leguanen, het is nakweek van +-2 jaar oud van verschillende eigenaren en als ze het goed doen en lang blijven leven zullen het zeker mijn laatste zijn!
Jullie zullen wel denken wat een klein verblijf, wat het ook is zeker voor mijn begrip maar dat wordt komende zomer goedgemaakt door een nieuw verblijf dan veel hogen+-85 cm, 70 cm langer en tot 1 m . diepte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kars,
Afbeelding

Flor,
Afbeelding

Eduard.

za 07 okt 2017, 10:28
Profiel
Beheerder

Mooie dieren Eduard.
Wat eeen rugkam heeft Kars zeg.
Ga je een geheel nieuw terrarium bouwen dan?

za 07 okt 2017, 11:06
Profiel WWW
Paleosuchus

Dank je, ja het is een mooie kam, ben benieuwd hoelang die recht blijft staan ze kruipen vaak over elkaar heen, het zal wel minder worden als ze gewend zijn.
Deze kas wordt inderdaad vervangen, ik heb een behoorlijke onderbouw nodig om de pomp optimaal te kunnen gebruiken, deze ligt nu bijna om onder het waterpijl te blijven anders functioneert die niet!

Eduard.

za 07 okt 2017, 13:56
Profiel
Beheerder

Oke, dit is in ieder geval een erg gave terrarium.
Is het niet zo bij leguanen dat de kam rechtop blijft mits ze de juiste voeding/verzorging krijgen. Tot het moment dat ze te zwaar worden.
Of denk je dat dit nu is omdat de dieren potentieel stress ervaren vanwege de verhuizing?

za 07 okt 2017, 19:53
Profiel WWW
Paleosuchus

Ik weet het niet Willem of het daar aan ligt, heb mijn leven lang met tussen pose leguanen gehouden in alle soorten en maten, sommige hadden wat kortere maar meer ronde /ovale pennen op de rug deze heeft meer hoge platte pennen, het vrouwtje ligt regelmatig dwars over hem heen! De dieren ervaarde geen stres maar moesten wennen, zitten veel te knikken naar elkaar [in nieuwe ruimte met daglicht zoals eerder aangegeven] en het goede en regelmatig eten moet nog op gang komen, de pennen komen ook wel weer recht ;)

Eduard.

zo 08 okt 2017, 10:21
Profiel
Beheerder

Kijk dan was ik toch niet aan het (dag)dromen vorige keer. :)
Blijven mooie dieren die bij jou vermoedelijk binnen afzienbare tijd nog net wat extra gaan glanzen. :G
Vind het altijd leuk als ze een hoorntje op hun neus hebben, geeft nog net wat meer een dino uiterlijk.

Ik vermoed inderdaad wel dat op een termijn een groter terrarium een must zal zijn, kleine diertjes zijn het niet echt.

zo 08 okt 2017, 13:34
Profiel WWW
Paleosuchus

Dank je, vandaag zat het vrouwtje plots in de veranda en ging met grote stappen richting flessenpalm, kon haar net op tijd oppakken en terug zetten de deur was dicht door de elastieke sluiting maar ze had zich erdoor heen geperst, zijn toch enorm sterke dieren! Heb gelijk een gaatje dwars door de geleidings profielen geboord in het midden en een stalen pen er in gezet, zo kunnen ze niet meer open :)

ma 09 okt 2017, 22:02
Profiel
Beheerder

Ik heb ze in mijn jonge jaren ook nog gehad. Het blijven imposante dieren en ze kunnen erg eigenwijs zijn en dus ook intelligent genoeg om te ontsnappen. ;)

wo 11 okt 2017, 11:05
Profiel WWW
Paleosuchus

Gisteren tijdens mijn afwezigheid ging het volledig fout [ik vernam het van mijn vriendin] het mannetje heeft paarneigingen waar het vrouwtje niet van gediend is ze bijt gelukkig van zich af! Ook eet het mannetje niet sinds hij hier is dus denk dat die de paarprikkels heeft! maar ik sproei een half uur voor de lampen uitgaan maar daarna ging het helemaal fout, de man rende bijtend achter de vrouw aan die gelukkig dekking kon vinden achter een grote stronk, ik schrok mij rot! Ik hoop dat het goed komt kan de dieren niet scheiden omdat ik geen ander verblijf meer heb, blijft dit duren dan moet een van de twee weg, ze bijten tot bloedens toe, ik vind het vreselijk :(

Eduard.

za 14 okt 2017, 10:11
Profiel
Beheerder

Dat is minder.
Is het geen optie om tijdelijk één van beide onder te brengen bij de I. l. lesueurii? Voor je planten is dat misschien niet optimaal, maar die herstellen zich toch wel?
Zou het kunnen dat de man paarprikkels krijgt door het weer van laatste dagen? Of dat hij nu meer licht heeft dan vroeger?

Anders zou ik van jou even Evert contacteren, dat is de man voor leguanen.

Keep us posted!

zo 15 okt 2017, 18:18
Profiel WWW
Paleosuchus

Leuk bedacht maar ga het goede evenwicht tussen plant en dier in de kas echt niet op het spel zetten voor een stelletje wilde leguanen! Bovendien wil het dier wat daar eenmaal zit er niet meer uit, en denk ik ook dat het gedonder weer opnieuw begint zodra je ze weer samen zet, ze moeten het samen willen in het verblijf waar ze nu zitten, het vrouwtje geeft niet toe aan de provocaties van de man dus dat zit wel goed.
Ik vermoed inderdaad dat het door het warme weer komt in combinatie met het echte daglicht wat ze krijgen en de UV [die ze ook niet gehad hebben] tot deze uitspattingen lijdt, het neemt een beetje af, ik bekijk het nog een paar dagen of het gaat met deze dieren samen, zo niet moet er een weg of allebei.

Eduard.

zo 15 okt 2017, 21:41
Profiel
Beheerder

Dan hoop ik echt voor je dat de man snel afkoelt! Jammer dat ze niet onder een koude douche kunnen...
Heb gisteren voor het eerst een volwassen blauwe variant van de groene leguaan gezien, wat een knapperd.

ma 16 okt 2017, 11:07
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende